Marie Méro zet in op body positivity met opvallende Find my Fit campagne waarin medewerkers centraal staan

De zomercollectie is er eentje van soepelvallende materialen, luchtige én transparante stoffen maar één ding staat in iedere Marie Méro collectie centraal: een tijdloze pasvorm. ​ En dat trekt het modelabel door in haar volledige DNA.

"In een wereld die vaak overspoeld wordt door onrealistische schoonheidsnormen en perfecte beelden op sociale media willen we vrouwen aanmoedigen zichzelf te omarmen, ongeacht hun lichaamstype, grootte, vorm of uiterlijk." zegt CEO Steven Van der Elst. "Klanten krijgen via onze fashion advisors én de Find my Fit-software via onze webshop aanbevelingen op basis van hun persoonlijke pasvorm en styling".

Marie Méro is het eerste Belgische merk dat de 'Find my Fit-software',ontwikkeld door de Belgische startup Contour Lab, integreert in haar webshop. Klanten kunnen online en in de Marie Méro concept stores hun lichaamstype laten analyseren en worden geholpen met een gepersonaliseerde service die kledingstukken adviseert die hun het mooiste flatteren.

Het draait niet om je maat, wel om de juiste pasvorm en je unieke en persoonlijke stijl. Op deze manier kopen consumenten met zekerheid een item dat hen flatteert, stimuleert het merk body positivity en dragen ze bij aan meer duurzaamheid in de modesector. Minder retours en meer happy customers!

Eigen medewerkers stralen in de Find my Fit campagne

"Ook bij ons op kantoor zijn er diverse lichaamstypen, en die mogen allemaal gezien worden. Wij willen elke vrouw die Marie Méro draagt laten stralen. Daarom zetten we voor deze campagne onze eigen medewerkers in de kijker." stelt mede-eigenaar Ruben Van der Elst. "We kozen er trouwens voor geen nieuwe collectie te ontwikkelen voor deze campagne, onze collecties gaan sowieso van maatje 36 tot maatje 48 en omvatten stuks die ieder lichaamstype flatteren." vult head of styling Nancy Lefevre trots aan.

Het expertteam van Marie Méro deelt tips & tricks om je eigen lichaamstype te leren kennen en te ondervinden welke kledingstuks het best bij jou passen. Kwaliteitsvolle informatie die consumenten helpt betere keuzes te maken tijdens het shoppen wat niet enkel leidt tot minder retours maar vooral een veel beter gevoel over jezelf.

Volg Marie Méro op Instagram voor een kijkje achter de schermen.

Marie Méro is het eigen modelabel van de nv J. Van der Elst, een familiebedrijf actief in de modesector sinds 1971. Een team van zo’n vijftigtal collega's werkt mee aan de realisatie. Van ontwerp tot verkoop: alles gebeurt in eigen beheer en staat onder leiding van de tweede generatie, de broers Steven en Ruben Van der Elst. Marie Méro wordt verkocht in 200 multimerkenwinkels in de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, via hun populaire webshop en in eigen concept stores in Mechelen, Gent, Roeselare, Leuven, Nieuwpoort, Knokke, Hasselt, Maastricht, Oostende, Kortrijk, Waasland Shopping en vanaf 30 augustus in Brugge. www.mariemero.be