Marie Méro viert expansiejaar met winkelopening in Brugge

De 12e concept store van het Belgische label baadt in het nieuwe winkelconcept én huist in beschermd monument

De kers op de taart voor de groeispurt van Marie Méro. Het Aalterse modelabel opent op 30 augustus de deuren van haar 12e concept store in hartje Brugge.

Fans van het Belgische modemerk worden ontvangen in 160 m2 aan shopbeleving en expertise. De winkel aan de Geldmuntstraat nummer 26, huist in een laatgotisch diephuis dat omwille van haar algemeen belang sinds 1991 beschermd werd als monument. Daarnaast bouwt het ontwerp van de winkel voort op het nieuwe en eigentijdse Marie Méro winkelconcept waarin warmte en geborgenheid centraal staan.

“Ook in deze winkel implementeren we het nieuwe winkelconcept dat ons DNA op de best mogelijke manier naar voren brengt. Denk aan zachte materialen, sfeervolle verlichting en organische vormen. De klantbeleving staat op de eerste plaats en die start buiten. De 7m grote etalage en classicistische erker doen voorbijgangers stilstaan bij deze parel.” Zegt Steven Van der Elst, CEO Marie Méro trots.

Veroveren van de Belgische markt

2024 is een belangrijk jaar voor Marie Méro. Eerder dit jaar opende het merk twee eigen concept stores in Kortrijk en Waasland Shopping. Samen met de opening in Brugge, breidt het merk zo aan een sterke uitbouw van eigen winkels op de Belgische markt.

“Klanten zijn op zoek naar expertise en een positieve shopbeleving. Dankzij de opening van drie eigen winkels in centrumsteden én in Waasland Shopping voldoen we aan die groeiende vraag. Onze eigen verkooppunten winnen anno 2024 aan belang, daarom implementeerden we een volledig nieuw winkelconcept waarbij een natuurlijk flow en doordachte vormgeving de sleutel tot succes zijn.” Besluit Ruben van der Elst, CEO Marie Méro.

Marie Méro is het eigen modelabel van de nv J. Van der Elst, een familiebedrijf actief in de modesector sinds 1971. Een team van zo’n vijftigtal collega's werkt mee aan de realisatie. Van ontwerp tot verkoop: alles gebeurt in eigen beheer en staat onder leiding van de tweede generatie, de broers Steven en Ruben Van der Elst. Marie Méro wordt verkocht in 200 multimerkenwinkels in de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, via hun populaire webshop en in eigen concept stores in Mechelen, Gent, Roeselare, Leuven, Nieuwpoort, Knokke, Hasselt, Maastricht, Oostende, Kortrijk, Waasland Shopping en vanaf 30 augustus in Brugge. www.mariemero.be