Marie Méro FW21: een mode all-rounder

50 jaar Belgische mode

Marie Méro bestaat 50 jaar en dat wordt gevierd. 2021 is niet alleen een feestjaar voor het Belgische merk, het is ook het (mode)jaar waarin alles kan en alles mag. Komend winterseizoen haalt Marie Méro alvast alles uit de kast; Japans geïnspireerde prints, upgraded homewear, stoere lederen it-pieces én enkele ondeugende knipogen naar hun modieus verleden.

Ode aan de natuur

Marie Méro grijpt naar romantiek en bedrukt jurken en blousen in prachtige bloemenprints. Denk aan English garden, Japanse bloemen en kruidentuin. Mi-jambes jurken maken een comeback maar ook de maxi-jurk is een blijvertje.

Comfy als nieuwe standaard

De joggings en sporty pants worden vervangen door fancy homesuits en knitwear krijgt een extra aaibaarheidsfactor. Marie Méro staat voor feel good fashion en kiest daarom voor Alpacawol, extra zacht, minder pluis en dankzij meer lucht tussen de vezels ook veel lichter dan andere varianten. Ook de cape en debardeur maken een comeback."Met een debardeur verstop je je mooie bloes niet en geniet je toch van warmte en comfort, een absolute winter musthave dus!" aldus head of design, Nancy Lefevre

50 jaar Marie Méro

50 jaar ervaring, up & downs, veel leute & Belgische mode. In aankomend winterseizoen vind je knipogen naar en invloeden terug van het verleden. Denk aan tapisserie prints, geïnspireerd op meubelbekleding en behang van vroeger. Maar ook een kostuum in ribfluweel en een A-lijnjurk met opstaande kraag.

Steven Van der Elst, eigenaar Marie Méro: "Het was fantastisch om samen met het team (en de familie) te grasduinen in het beeldmateriaal dat we over de jaren heen hebben verzameld. Het heeft ons wat tijd gekost (lacht) maar het is super om te zien hoe trends steeds opnieuw hun intrede doen in het straatbeeld. Met deze collectie tonen we de evolutie die we doorheen de jaren hebben gemaakt maar ook hoe trots we zijn op ons modieus erfgoed en 50 jaar Marie Méro."

Leder op leder

Een passe partout, een blijvende trend: leder. Marie Méro kiest voor een eco leather look en gaat voor sterke kleuren als roodbruin (ook wel het nieuwe zwart genoemd) en zwart. Het bomber jasje gecombineerd met de plissé rok is een statement outfit op zich maar ook het jurkje met drukknoppen doet menig harten sneller slaan.

Meer beelden en prijzen kan je hier downloaden.