Het Belgische Marie Méro over haar SS21 collectie

Mode gaat verder dan de gekende fashionweek formules. Merken hebben zich van hun meest creatieve kant laten zien voorbije maanden: ​ virtuele persdagen, VR catwalks en digitale showrooms. Ook bij het Belgische Marie Méro hebben ze het over een andere boeg (lees: toonbank) gegooid en of dat gelukt is!

Physical + Digital = Phygital fashion

Hoewel een combinatie van fysiek en digitaal niet persé nieuw is, krijgt het nu toch een heel nieuwe betekenis. Het team van Marie Méro ging aan de slag met het ontwerpen van een digitale showroom om hun splinternieuwe collectie voor te stellen. Bij Marie Méro zien ze dit als een 3D beleving alsof je echt in een showroom rondscrolt. Hun verdelers en inkopers werden uitgenodigd in de wondere (digitale) wereld van Marie Méro om als eerste de SS21 collectie te ontdekken en kledij in te kopen.

Gevoeligheid is een kracht

Nog meer dan anders stellen we ons kwetsbaar op, praten we over onze gevoelens en weten we dat “het OK is om je niet OK te voelen”. Die gevoeligheid vertalen we naar onze kleerkast. Zo ondersteunen ze bij Marie Méro ‘vrouwelijk empowerment’ met stoere tailored suits, jasjes in biker style, nonchalante linnen broeken maar evengoed hemdjurken die de pure power uitstralen!

Nomade

Nog nooit hadden we zo’n grote affiniteit met wat er zich afspeelt in de wereld. Daarom zien we in de Marie Méro SS21 collectie invloeden terug van her en der! Maxi jurken in Indische prints, tops met junglemotieven en dierenprints en luchtige gypsy rokken laten je wegdromen vanuit je kleerkast.

Mix & Match zonder match

Kleuren, prints en materialen worden gecombineerd als nooit te voren. Print op print op print, dit seizoen is “mixen” het codewoord. Hoewel er steeds prachtige en zachte natuurtinten aanwezig zijn in de nieuwe Marie Méro collectie, gaat het merk dit keer ook voor lila, fris groen en geel, icy pastellen, mango en heel wat fluo. Combinaties als linnen, voile en frisse katoen of zomerse knits geven deze collectie een heel bijzondere uitstraling.

Gespot door Head of Design bij Marie Méro, Nancy Lefevre:

Een ‘dos nu’ of prachtige cut-outs die de vrouwelijke rug op een elegante manier in de kijker zetten. Voor diegene die net dat tikkeltje éxtra zoeken!

Meer informatie en inspiratie vind je terug via www.mariemero.be.