Head of Styling Marie Méro zoomt in op 4 grote trends voor dit najaar

"We zien er verschuiving in de balans tussen casual en chic. We kiezen opnieuw vaker voor opgeklede items met in het achterhoofd 'you can never be overdressed'. Daarom vind je in deze collectie heel wat items met een chique twist, de vele combinatiemogelijkheden laten de consument de keuze te updressen of liever te downdressen." zegt Nancy Lefevre, head of styling bij Marie Méro.

Knitwear krijgt een verjongingskuur door het te combineren met lichte souspulls. De gekende Marie Méro capes zijn de perfecte toevoeging aan je blazer of biker jacket en de fluffy bodywarmer maakt anno 2023 haar langverwachte comeback.

"De kleur rood domineert onze kleerkasten dit najaar. Wine tasting rood, bietenrood maar ook klassiekers zoals bordeaux en verschillende tinten roze nemen de bovenhand." aldus Nancy Lefevre.

Een favoriet uit de nieuwe Marie Méro collectie: Het monochrome, tailored pak in een dieppaarse kleur gecombineerd met een satijnen blouse en je favoriete sneakers.

"Bij Marie Méro zijn we groot fan van mix & match. Naast het combineren van verschillende prints geeft ook het samenbrengen van diverse materialen een heerlijke dynamiek aan je look." vertelt Nancy Lefevre. "De satijnen jurk in onze nieuwe 'liquid' print combineert prachtig met de robuuste breigoed mantel. Belangrijk is het samenspel van het kleurenpalet. Zit dat in dezelfde lijn, dan kan het spelen beginnen."

De Marie Méro FW23 collectie is vanaf september 2023 beschikbaar in alle Marie Méro concept stores en via de vernieuwde mariemero.be webshop (live vanaf begin augustus).

Packshots en prijzen vind je via deze link.