Gespot: de Marie Méro SS22-collectie

Dat het een belangrijk jaar is voor Marie Méro (50 jaar bestaan) is alom geweten. En die vreugde en positiviteit vertaalt het Belgische merk in een stralende zomercollectie voor 2022. Na meer dan een jaar enkel je bovenstuks tonen via zoom, hangen we komend seizoen onze kleerkast vol met showstoppers en flaneren we opnieuw in de straten! De showstoppers van Marie Méro? Zomerse kostuums, prints om in te kaderen & everyday denim. De perfecte aanvulling voor ieders garderobe!

Frisse materialen

Marie Méro staat gekend om fantastische pasvormen die naast stijlvol ook steeds comfortabel zijn en kiest elk seizoen opnieuw voor stoffen en materialen die elegantie uitstralen maar ook fantastisch aanvoelen. In de zomercollectie spotten we transparante zomerstofjes zoals voile, denim met speelse borduursels, een bomberjack met smock details, baggy jeans of natuurlijke materialen zoals prachtig linnen en viscose.

"Viscose gebruiken we enorm graag. Het is een comfortabele stof die aanvoelt als katoen en vooral ook ademend is. Ook op warme zomerdagen blijft viscose toch luchtig en koel aanvoelen." vertelt Nancy Lefevre, Head of Styling bij Marie Méro.

Unicolours & stralende prints

Marie Méro droomt van een tropische zomer met Indische bloemenprints, exotische bloemen & animal prints. Ook tie dye & dégradé in prachtige blauwtinten & zandkleuren veroveren onze zomerkast. En voor het ultieme zomergevoel lanceert Marie Méro een heel gamma sprankelende, zomerse unicolours. Kleuren als Super sonic blauw, Orchid bloom lila en bubblegum roze. Stuk voor stuk zomerkleuren die op de meest elegante manier een frisse toets geven aan je garderobe. Één van onze favorieten? De slip dress in zacht oranje!

Belgische temperaturen

Omdat wij natuurlijk in Belgenlandje wonen en het weer niet te voorspellen valt, werkt Marie Méro haar collectie af met fancy (& vooral zachte) knitwear voor frissere zomeravonden. Truitjes in colour block (groen, oranje en crème) of het verrassende muntgroen met clay, zomerse debardeurs maar ook t-shirt die worden afgewerkt met zowel fijne als grove brei.

Trend alert: zomerkostuum

De (maat)pakken en bossy kostuums zien we ook komende zomer terug. De winterse corduroy maakt plaats voor een kostuum in een fantastische oranje/witte schaakbordprint, een crème pak met een grote ruit in olijfgroen & bubblegum roze en een stoere bomberjas & culotte combinatie in zomerse tweed.

Meer beelden? Klik hier.